KAP III

  • Spolek vypravěčů učí školáky naslouchat příběhům a umění vyprávění
  • Analytik EduIN: Jihomoravský kraj je vynikající, Nantl to dělá dobře
  • Maturitu, nebo výuční list? 9 škol v kraji nabízí volbu až během studia
  • Jihomoravští žáci volili v prvním kole Nerudovou, ve druhém Pavla
  • Náměstek Nantl vyzval jihomoravské ředitele SŠ: Pracujte s portfolii
  • Počty žáků na jihomoravských středních školách rostou
  • Tři Liberce žáků prošly vloni Národním plánem doučování
  • Nejlepší tři studentské hry roku 2022 jsou z Jižní Moravy
  • Zástupci škol Kyjovska našli čas a diskutovali o spolupráci
  • Třicet jihomoravských studentů získalo stipendium pro nadané
  • Žáci a rodiče si střední školu vyberou online
  • Workshop podnikavosti může přijít i do vaší školy
  • Školní inspekce upozorňuje na nadané žáky. Na jižní Moravě je umíme najít
  • Jak vzdělávat herní vývojáře
  • Komise SEDEC se v Brně zabývala vzděláváním
  • Jak vychovávat podnikavé absolventy?
  • Brázdu nejlíp vyorala žákyně z Klobouk
  • První okresní partnerství pro vzdělávání vzniklo v okrese Brno-venkov
  • Analýza potřeb území po zapracování připomínek
  • Aplikace Start iD pomůže jihomoravským studentům najít práci snů
  • Podnikavá konference: Jak na podporu potenciálu a motivaci žáků
  • 2. konference center metodické podpory IKAP JMK II: Podpora pedagogů žáků se SVP
  • Analýza potřeb území je veřejně vyvěšená k připomínkování
  • Kam se hlásí jihomoravští žáci ZŠ? My to víme
  • Dokumenty
  • Tematické skupiny
  • Akce, workshopy, konference
  • Kontakty
  • Spolek vypravěčů učí školáky naslouchat příběhům a umění vyprávění

    17. 3. 2023

    Lektoři živého vyprávění a vypravěči ze sdružení Storytelling CZ již deset let ve spolupráci s pedagogy připravují představení na míru třídám, osnovám, žákům i učitelům. Nabídku hodiny storytellingu (tedy vyprávění příběhu) nabízejí i jihomoravským školám.

    „Příběhy učí děti naslouchat, propojují a ucelují kontext a otevírají bránu k vlastní představivosti,“ říká Dominika Šindelková ze spolku Story Telling. Vyprávění je podle ní pro školní kolektivy alternativou k návštěvě divadla nebo jiné volnočasové aktivity.

    „Vyprávíme vzdělávací příběhy a učíme vyprávět děti i pedagogy. Anotace k našim programům najdou zájemci na našem webu. Workshopy pro pedagogy děláme na míru, umíme přizpůsobit délku i obsah konkrétním požadavkům,“ vysvětluje Šindelková.

    Vyprávěcí programy jsou určeny pro různé věkové skupiny, a to od kolektivů mateřských škol až po středoškoláky. Spolek nabízí buď tzv. vypravěčské inscenace v délce jedné vyučovací hodiny, kde žáci vyprávění poslouchají, nebo vypravěčské dílny (120–240 minut), v nichž se žáci sami učí vypravěčskému umění.

    A proč právě živé vyprávění? „Příběhy vzdělávají. Při procesu zapamatování probíhá selekce, protože člověk vnímá obrovské množství podnětů a zapamatovat si všechno není schopný. Musí si ze všech podnětů vybírat a tak si pamatuje to, co je pro něj nějakým způsobem zajímavé, potřebné či významné. Ostatní informace zapomíná, nebo si je ani nevštípí,“ upozorňuje Šindelková.

    Příběhy v nás vzbuzují emoce, empatii, vytvářejí kontext, a tak se pro nás stávají mnohem lépe zapamatovatelné než suchá fakta. Živé vyprávění navíc napomáhá podporovat sounáležitost a společenství. Spolek Story Telling poukazuje na to, že vyprávění příběhů se jako metoda využívá ve vzdělávání po celém světě.

    Více informací najdete na webu www.story-telling.cz.

     

    Honza Šmikmátor

    Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.