KAP III

  • Vzdělávání pohledem z kraje
  • Přihlášek přibývá
  • Spolek vypravěčů učí školáky naslouchat příběhům a umění vyprávění
  • Analytik EduIN: Jihomoravský kraj je vynikající, Nantl to dělá dobře
  • Maturitu, nebo výuční list? 9 škol v kraji nabízí volbu až během studia
  • Jihomoravští žáci volili v prvním kole Nerudovou, ve druhém Pavla
  • Náměstek Nantl vyzval jihomoravské ředitele SŠ: Pracujte s portfolii
  • Počty žáků na jihomoravských středních školách rostou
  • Tři Liberce žáků prošly vloni Národním plánem doučování
  • Nejlepší tři studentské hry roku 2022 jsou z Jižní Moravy
  • Zástupci škol Kyjovska našli čas a diskutovali o spolupráci
  • Třicet jihomoravských studentů získalo stipendium pro nadané
  • Žáci a rodiče si střední školu vyberou online
  • Workshop podnikavosti může přijít i do vaší školy
  • Školní inspekce upozorňuje na nadané žáky. Na jižní Moravě je umíme najít
  • Jak vzdělávat herní vývojáře
  • Komise SEDEC se v Brně zabývala vzděláváním
  • Jak vychovávat podnikavé absolventy?
  • Brázdu nejlíp vyorala žákyně z Klobouk
  • První okresní partnerství pro vzdělávání vzniklo v okrese Brno-venkov
  • Analýza potřeb území po zapracování připomínek
  • Aplikace Start iD pomůže jihomoravským studentům najít práci snů
  • Podnikavá konference: Jak na podporu potenciálu a motivaci žáků
  • 2. konference center metodické podpory IKAP JMK II: Podpora pedagogů žáků se SVP
  • Analýza potřeb území je veřejně vyvěšená k připomínkování
  • Kam se hlásí jihomoravští žáci ZŠ? My to víme
  • Dokumenty
  • Tematické skupiny
  • Akce, workshopy, konference
  • Kontakty
  • Tři Liberce žáků prošly vloni Národním plánem doučování

    4. 1. 2023

    Národní pedagogický institut (NPI) zveřejnil výsledky Národního plánu doučování za prvních 8 měsíců roku 2022. Vloni programem prošlo na 300 000 žáků základních a středních škol, což je 20% nárůst oproti roku 2021.

    Podle Petry Mackové, metodičky vzdělávacích aktivit z organizace Člověk v tísni, potřebuje doučování po pandemii daleko víc žáků než před ní. Dobrou zprávou podle ní je, že tuto problematiku neřeší pouze neziskové organizace, ale řeší ho systémově právě NPI.

    Vedoucí Oddělení rovného přístupu ke vzdělávání z MŠMT Aneta Nekvindová uvádí, že doučování je využívaný nástroj. Oproti roku 2021 narostl počet hodin doučování, přičemž počet zapojených škol zůstal prakticky stejný. Zde se jedná cca o 80 % ZŠ a 65 % SŠ. V loňském roce využil doučování každý 4. žák základní školy a každý 5. žák školy střední. Celkové dotace poskytnuté školám činily 300 milionů Kč, což je dvakrát více než v roce 2021.

    Ve sledovaném období do českého vzdělávacího systému vstoupila vlna žáků z Ukrajiny. Do doučovacího programu se zapojilo více než 40 000 z nich. Podle Petry Mackové se při zvládání tohoto nečekaného náporu osvědčily nástroje, které si organizace Člověk v tísni poprvé vyzkoušela během pandemie Covid 19 – tedy především půjčování notebooků pro online výuku, zajišťování připojení k internetu atp.

    Alice Nekvindová vyzdvihuje jednoduchost při administrování dotací. Školy najdou metodiku a všechny potřebné informace na webu doucovani.edu.cz/.

    Národní plán doučování zřejmě neskončí ani po roce 2023. „Ale zde platí, že čím méně práce budeme mít, tím lepší zpráva pro české školství,“ uzavírá Petra Macková.

    Honza Šmikmátor

    Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.