KAP III

  • Vzdělávání pohledem z kraje
  • Přihlášek přibývá
  • Spolek vypravěčů učí školáky naslouchat příběhům a umění vyprávění
  • Analytik EduIN: Jihomoravský kraj je vynikající, Nantl to dělá dobře
  • Maturitu, nebo výuční list? 9 škol v kraji nabízí volbu až během studia
  • Jihomoravští žáci volili v prvním kole Nerudovou, ve druhém Pavla
  • Náměstek Nantl vyzval jihomoravské ředitele SŠ: Pracujte s portfolii
  • Počty žáků na jihomoravských středních školách rostou
  • Tři Liberce žáků prošly vloni Národním plánem doučování
  • Nejlepší tři studentské hry roku 2022 jsou z Jižní Moravy
  • Zástupci škol Kyjovska našli čas a diskutovali o spolupráci
  • Třicet jihomoravských studentů získalo stipendium pro nadané
  • Žáci a rodiče si střední školu vyberou online
  • Workshop podnikavosti může přijít i do vaší školy
  • Školní inspekce upozorňuje na nadané žáky. Na jižní Moravě je umíme najít
  • Jak vzdělávat herní vývojáře
  • Komise SEDEC se v Brně zabývala vzděláváním
  • Jak vychovávat podnikavé absolventy?
  • Brázdu nejlíp vyorala žákyně z Klobouk
  • První okresní partnerství pro vzdělávání vzniklo v okrese Brno-venkov
  • Analýza potřeb území po zapracování připomínek
  • Aplikace Start iD pomůže jihomoravským studentům najít práci snů
  • Podnikavá konference: Jak na podporu potenciálu a motivaci žáků
  • 2. konference center metodické podpory IKAP JMK II: Podpora pedagogů žáků se SVP
  • Analýza potřeb území je veřejně vyvěšená k připomínkování
  • Kam se hlásí jihomoravští žáci ZŠ? My to víme
  • Dokumenty
  • Tematické skupiny
  • Akce, workshopy, konference
  • Kontakty
  • Workshop podnikavosti může přijít i do vaší školy

    2. 11. 2022

    Rozvoj kompetencí vedoucích k podnikavosti je u žáků jistě žádoucí. Jihomoravské školy na to nyní nejsou samy. Mohou si pozvat proškoleného P-koordinátora z projektu Podnikavá mysl, který ve škole uspořádá workshop podnikavosti, který nese jméno Podnikavost naživo a školy ho mohou využít po celý školní rok 2022/23.

    „Jak jinak se ponořit do tématu výchovy k podnikavosti, než přímým střetem s praxí? Jednou z hlavních vizí platformy Podnikavá mysl je podpora komunity podobně naladěných pedagogů. Umožnit jim vzájemné sdílení úspěchů, ale i neúspěchů na někdy až misijní cestě za šířením smysluplného, a pro žáky do praxe výtěžného přístupu k výuce. Dali jsme prostor koordinátorům a lídrům podnikavosti, kteří se velmi rádi podělí o své zkušenosti. Jednou za měsíc v rámci čtyřhodinového workshopu postupně každý z nich nabídne jedno téma. Prostor dostane i diskuse,“ představila sérii workshopů Hana Šolcová z Lipky, která má na starosti podporu podnikavosti.

     

    Aktuální nabídku workshopů najdou zájemci na platformě Podnikavá mysl na stránce Kalendář akcí.

     

    „Každému P-koordinátorovi se podařilo na své škole zasít výchovu k podnikavosti tak, aby se později stala přirozenou součástí jejich školy. Každý z nich musel začít sám u sebe. Nějak se začít musí a je třeba se toho nebát. Ale je potřeba být přesvědčený o tom, že to v danou chvíli děláte nejlépe, jak právě umíte,“ říká Hana Šolcová. Podle ní je zájem o tuto sérii workshopů veliký. Workshopy jsou zdarma.

     

    Koordinátory výchovy k podnikavosti se dělí do tří úrovní podle intenzity zapojení školy na:

    I. P-koordinátor „základní úrovně“ (na tuto úroveň dosáhnou absolventi 20 hodin studia)

    II. P-koordinátor „pokročilé úrovně“ (na tuto úroveň dosáhnou absolventi 80 hodin studia nebo absolventi studia 60 v rámci již ukončeného projektu KaPoDaV)

    III. P-koordinátor, „lídr podnikavosti v JMK“ (na tuto úroveň dosáhnou absolventi 80 hodin studia nebo absolventi studia 60 v rámci již ukončeného projektu KaPoDaV, kteří ověřují v praxi metodiky, účastní se dalšího vzdělávání, zveřejňují podnikavé aktivity na portále, spolupráce s dalšími školami a univerzitami).

     

    Informace o koordinátorech získáte na stránce Podnikavost naživo.

     

    Honza Šmikmátor

    Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.