iKAP JMK II
KA02 Podpora podnikavosti a kreativity
Cílem klíčové aktivity je podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity prostřednictvím zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků nejen partnerských středních kol, podpory síťování škol, vytvoření a zázemí pro výměnu zkušeností ve výuce a spolupráci pedagogů napříč předměty.
Podpora podnikavosti a kreativity je rozdělena do následujících podaktivit:
KA02-1 P-ZÁZEMÍ
Projekt rozšíří podporu vzdělávání pro podnikavost do dalších škol, ale především se zaměří na stabilizaci sítě již zapojených škol, jejich větší podporu a vybudování týmů učitelů na zapojených školách. Zároveň do Jihomoravského kraje přinese nové programy a aktivity podporující podnikavost, iniciativu a kreativitu (PIK).
Součástí podaktivity bude také budování a rozvoj komunikačních platforem pro žáky, studenty a učitelé, včetně rozvoje P-portálu a webových aplikací podporujících některé aktivity projektu.
KA02-2 P-SBOROVNA
Podaktivita se zaměřuje na pravidelnou podporu a vzdělávání koordinátorů podnikavosti na školách. Podaktivita bude řešit koncepci rozvoje vzdělávání, vzájemný přenos zkušeností, přenos zkušeností ze zahraničí a spolupráci s PdF MU.
KA02-3 P-KONFERENCE
Tato podaktivita je zaměřena na podporu přímého sdílení inspirace a motivace; propagační akce na podporu povědomí o PIK. Zahrnuje konference pro pedagogy a krajské stakeholdery v tématu PIK. Na konferencích jsou prezentovány nejúspěšnější podnikavé/kreativní nápady žáků (školních firem, komunitních projekt atd.)
Důležitou součástí je také rozesílání pravidelného informačního newsletteru o podnikavosti.
KA02-4 P-PROGRAMY
Jedná se o nabídku programů a produktů pro přímou podporu realizace PIK aktivit na školách. V rámci aktivity budou v projektu působit metodici a metodičky, kteří budou plošně v celém Jihomoravském kraji pomáhat školám zavádět do výuky produkty rozvíjející u žáku podnikavost, iniciativu a kreativitu. Bude využito metodiků jednotlivých partnerů projektu, externích subjektů i metodiků některých zapojených škol.
Součástí některých programů je realizace ŽÁKOVSKÝCH MINIPROJEKTŮ jako jednoho z nejkomplexnějších a nejúčinnějších nástrojů pro získávání a trénování podnikavých kompetencí.
KA02-5 P-PROGRAMY SDÍLENÉ Z JINÝCH REGIONŮ
Jedná se o INSPIRACI ze zahraničí – příklady dobré praxe, které měl žadatel možnost sdílet v rámci meziregionálního projektu E-COOL. V rámci tohoto projektu měl žadatel možnost vyměňovat zkušenosti a vidět konkrétní příklady dobré praxe v rámci podpory podnikavosti v dalších devíti regionech napříč Evropou.
V návaznosti na oblast podnikavost v KAP II budou vytvořeny a pilotně vyzkoušeny některé prvky ze sdílených příkladů dobré praxe formou vytvoření nových programu pro pedagogy a studenty.
KA02-6 P-KREATIVITA
Tato podaktivita si klade za cíl vytvořit centralizované místo pro vzdělávání učitelů v oblasti herní tvorby a příbuzných oborů, Jedná se o obory game design, grafický design, informatika, programování, animace, matematika, fyzika, malba, zvukový design a marketing.
Vznikne tak zázemí pro kvalitní herně vzdělávací komunitu, která bude pracovat na zlepšení odborného vzdělávání a zvyšování kvality výuky na grafických, informatických a uměleckých středních školách. Vzdělávání bude realizováno formou workshopů, přednášek a společnými reflektivními setkáními, jejichž výstupem budou vzdělávací metodiky pro současné a budoucí obory herní tvorby.