KAP
Základní informace o tematické skupině
Metodik tematické skupiny Podpora inkluze a podskupiny podpora rovných příležitostí:
Ing. Simona Neubauerová, neubauerova.simona@kr-jihomoravsky.cz, 734510377
Členové tematické skupiny:
Jméno | Instituce | ||
1. | Ing. Milan Appel | Lužánky - středisko volného času Brno, p.o. | mikin@luzanky.cz |
2. | PaedDr. Petr Hanák, Ph.D. | Mateřská škola speciální, Základní škola speciální a Praktická škola Ibsenka Brno, p.o. | hanak@ibsenka.cz |
3. | Mgr. Hana Kratochvílová | Střední škola technická a ekonomická Brno,Olomoucká, p.o. | hana.kratochvilova@sstebrno.cz |
4. | Mgr. Eva Lebedová | OU a PrS, Brno, p.o. | lebedova@opslomena.cz |
5. | PaedDr. Petr Petráš | Mateřská škola a Základní škola Kyjov, Za Humny, p.o. | petras.sokol@seznam.cz |
6. | Mgr. Miroslav Šamalík | Asociace rodičů a přátel zdravotně postižených dětí v ČR, z.s. | samalik.miroslav@vassboskovice.cz |
7. | Mgr. Lenka Špačková | Základní škola, Brno, Bosonožská 9, p.o. | spackova@zsbos9.cz |
8. | Mgr. Jiljí Špičák | Oblastní pedagogicko-psychologická poradna Vyškov, p.o. | spicak@opppvyskov.cz |
9. | Mgr. Hana Mňačková | Střední odborné učiliště Kyjov, p.o. | hana.mnackova@seznam.cz |
10. | PaedDr. Věra Hlavsová | SSŠ a Zařízení pro DVPP Brno, p.o. | hlavsova@sssbrno.cz |
11. | Mgr. Soňa Baldrmannová | Asociace pracovníků PPP | baldrmannova@pppbrno.cz |
12. | PhDr. Ilona Fialová, Ph.D. | Masarykova univerzita - Pedagogická fakulta | fialova@ped.muni.cz |
13. | PhDr. Barbora Holubová | Gymnázium Tišnov, p.o. | holubova@gym-tisnov.cz |
14. | Mgr. Lenka Janíčková | VOŠ ekonomická a zdravotnická a SŠ Boskovice, p.o. | janickova.lenka@seznam.cz |
15. | Mgr. Alexandra Patočková, Dis. | Národní pedagogický institut ČR | sasa.patockova@seznam.cz |
16. | Mgr. Dana Veselá, Ph.D. | Národní pedagogický institut ČR | danavesela76@gmail.com |
17. | Mgr. Lenka Zárubová | Česká školní inspekce | lenka.zarubova@csicr.cz |
18. | Mgr. Eva Šímová | Národní pedagogický institut ČR | simova@seznam.cz |
19. | Ing. Jakub Purdjak | AGAPO | j.purdjak@agapo.cz |
20. | PhDr. Renáta Ševčíková | Česká školní inspekce | renata.sev@seznam.cz |
21. | Mgr. Ondřej Fišer | KrÚ JmK | fiser.ondrej@kr-jihomoravsky.cz |
Vymezení oblasti intervence:
Ve společném vzdělávání jde především o přizpůsobení edukačního prostředí žákům, založeném na schopnosti pedagoga diferencovat vzdělávací obsahy. V takovém vysoce kvalitním prostředí lze pracovat s heterogenní skupinou žáků; akceptovat různorodost pohlaví, etnicity, kultury, jazyka, sociálního prostředí, popř. věku. Lze do jisté míry pracovat i s různou úrovní studijních předpokladů včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami či žáků s mimořádným nadáním. Inkluzivní vzdělávání dává možnost vytvoření „školy pro všechny“.
Jedním ze základních předpokladů úspěchu společného vzdělávání je volba vhodného oboru vzdělání. Zde má velký význam spolupráce s kariérovými poradci na základních i na středních školách s cílem vybrat pro každého žáka takový obor, který by byl schopen nejen vystudovat, ale následně i uplatnit v praktickém životě.
Mezi hlavní výzvy této oblasti intervence patří nepochybně naplnění základních znaků inkluzivního vzdělávání:
- ke vzdělávání mají přístup všichni bez rozdílu,
- vzdělávání je snadno a bezpečně fyzicky přístupné,
- vzdělávání si mohou dovolit všichni, je ekonomicky dostupné,
- vzdělávání je poskytováno v odpovídající kvalitě, reaguje na potřeby měnící se společnosti, včetně odborného náhledu na potřeby zdravotně postižených i komunit z odlišného kulturního a sociálního prostředí
Je oblast zahrnuta v projektech Implementace KAP? Není