KAP

  • Workshopy, konference
  • Kontakty
  • Podpora KAP a ŠAP/PA
  • Základní informace o tematické skupině

    Metodik tematické skupiny ICT Kompetence:

    Ing. Olga Hölzlova, olga.holzova@cichnovabrno.cz, 602821510

    Členové tematické skupiny:

     

    Jméno

    Instituce

    Mgr. Hana Bednaříková

    Střední škola automobilní Kyjov, příspěvková organizace

    Ing. Roman Guráň

    Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská, příspěvková organizace

    PaedDr. Pavel Hanousek

    Code creator, s.r.o

    Ing. Miloš Kříž

    Střední škola technická a ekonomická Brno,Olomoucká, příspěvková organizace

    Mgr. Zdeněk Nezval

    Střední škola elektrotechnická a energetická Sokolnice, příspěvková organizace

    Ing. Marie Potůčková

    Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, příspěvková organizace

    RNDr. Lenka Hrušková

    Střední průmyslová škola Brno, Purkyňova, příspěvková organizace

    Ing. Jan Šafář

    Střední průmyslová škola Brno, Purkyňova, příspěvková organizace

    Mgr. Roman Poledna

    Gymnázium Matyáše Lercha, Brno

    Ing. Ludmila Brestičová

    Mendelova univerzita v Brně

    Ing. Leona Sapíková, MPA, LL.M

    Středisko služeb školám

     

     

    Vymezení oblasti intervence:

    Cílem Strategie digitálního vzdělávání do r. 2020 je zvýšení implementace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání. Nejedná se pouze o předměty přímo zaměřené na informační technologie, ale o používání digitálních kompetencí jako průřezového tématu napříč celým vzdělávacím procesem. Dotýká se žáků i učitelů, kteří musí být schopni použít své digitální kompetence nejen pro svou potřebu, ale i pro podporu výuky a vhodně do ní začlenit použití ICT. Toto téma může prostupovat všemi povinnými oblastmi akčního plánování ve vzdělávací oblasti. A také zasahuje další gramotnosti, tedy čtenářskou, jazykovou, matematickou, přírodovědnou, sociální i finanční.

    Digitální technologie dnes zásadním způsobem zasahují do našich životů – při práci, ve volném čase, při komunikaci, při získávání informací. Schopnost využívat DT je a bude rozhodující pro uplatnitelnost absolventů na trhu práce v budoucích letech. Z tohoto důvodu je nutné posunout školy v tomto ohledu kupředu a motivovat učitele k sebevzdělávání a zájmu o nové technologie využitelné ve vzdělávacím procesu tak, aby byli schopní předávat znalosti z těchto oblastí svým studentům ve všech předmětech a také je motivovat k tomu, aby využívali ICT ne jenom pro zábavu, ale zejména pro studium a práci. I studenty je potřeba motivovat k tomu, aby se technologiím chtěli hlouběji věnovat. Nastupující generace potřebuje technologie chápat a vyvíjet, nikoliv pouze používat.

    Je oblast zahrnuta v projektech implementace KAP? - Není

    Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.