KAP
Základní informace o tematické skupině
Metodik tematické skupiny ICT Kompetence:
Ing. Olga Hölzlova, olga.holzova@cichnovabrno.cz, 602821510
Členové tematické skupiny:
Jméno |
Instituce |
Mgr. Hana Bednaříková |
Střední škola automobilní Kyjov, příspěvková organizace |
Ing. Roman Guráň |
Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská, příspěvková organizace |
PaedDr. Pavel Hanousek |
Code creator, s.r.o |
Ing. Miloš Kříž |
Střední škola technická a ekonomická Brno,Olomoucká, příspěvková organizace |
Mgr. Zdeněk Nezval |
Střední škola elektrotechnická a energetická Sokolnice, příspěvková organizace |
Ing. Marie Potůčková |
Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, příspěvková organizace |
RNDr. Lenka Hrušková |
Střední průmyslová škola Brno, Purkyňova, příspěvková organizace |
Ing. Jan Šafář |
Střední průmyslová škola Brno, Purkyňova, příspěvková organizace |
Mgr. Roman Poledna |
Gymnázium Matyáše Lercha, Brno |
Ing. Ludmila Brestičová |
Mendelova univerzita v Brně |
Ing. Leona Sapíková, MPA, LL.M |
Středisko služeb školám |
Vymezení oblasti intervence:
Cílem Strategie digitálního vzdělávání do r. 2020 je zvýšení implementace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání. Nejedná se pouze o předměty přímo zaměřené na informační technologie, ale o používání digitálních kompetencí jako průřezového tématu napříč celým vzdělávacím procesem. Dotýká se žáků i učitelů, kteří musí být schopni použít své digitální kompetence nejen pro svou potřebu, ale i pro podporu výuky a vhodně do ní začlenit použití ICT. Toto téma může prostupovat všemi povinnými oblastmi akčního plánování ve vzdělávací oblasti. A také zasahuje další gramotnosti, tedy čtenářskou, jazykovou, matematickou, přírodovědnou, sociální i finanční.
Digitální technologie dnes zásadním způsobem zasahují do našich životů – při práci, ve volném čase, při komunikaci, při získávání informací. Schopnost využívat DT je a bude rozhodující pro uplatnitelnost absolventů na trhu práce v budoucích letech. Z tohoto důvodu je nutné posunout školy v tomto ohledu kupředu a motivovat učitele k sebevzdělávání a zájmu o nové technologie využitelné ve vzdělávacím procesu tak, aby byli schopní předávat znalosti z těchto oblastí svým studentům ve všech předmětech a také je motivovat k tomu, aby využívali ICT ne jenom pro zábavu, ale zejména pro studium a práci. I studenty je potřeba motivovat k tomu, aby se technologiím chtěli hlouběji věnovat. Nastupující generace potřebuje technologie chápat a vyvíjet, nikoliv pouze používat.
Je oblast zahrnuta v projektech implementace KAP? - Není