KAP

  • Workshopy, konference
  • Kontakty
  • Podpora KAP a ŠAP/PA
  • Základní informace o tematické skupině

    Metodik tematické skupiny Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů:

    RNDr. Hana Slobodníková, slobodnikova.hana@kr-jihomoravsky.cz, 606670522

    Členové tematické skupiny:

    Jméno

    Instituce

    Ing. Andrzej Bartoś

    Střední škola polytechnická Brno, Jílová, příspěvková organizace

    Mgr. Roman Cibulka, MBA

    Střední škola gastronomie, hotelnictví a lesnictví Bzenec, příspěvková organizace

    Ing. Jaroslav Glier

    Střední průmyslová škola Edvarda Beneše a Obchodní akademie Břeclav, příspěvková organizace

    Ing. Ivan Halavín

    Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace

     

    Ing. Milan Chylík

    Integrovaná střední škola automobilní Brno, příspěvková organizace

    Mgr. Alena Kobidová

    Obchodní akademie a střední odborné učiliště Veselí nad Moravou, příspěvková organizace

    Ing. Vilém Koutník, CSc.

    Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská, příspěvková organizace

    akad. mal. Pavel Luffer

    Střední škola umění a designu a Vyšší odborná škola Brno, příspěvková organizace

    Mgr. Lucie Pláňková

    SOŠ a SOU SČMSD, Znojmo, s.r.o

    Ing. Zdeněk Pavlík

    Střední škola technická a ekonomická Brno,Olomoucká, příspěvková organizace

    Ing. Jarmila Šustrová

    Střední škola grafická Brno, příspěvková organizace

    Ing. Mgr. Pavel Vlach

    Vyšší odborná škola ekonomická a zdravotnická a Střední škola Boskovice, příspěvková organizace

    Ing. Leona Sedláčková

    Regionální hospodářská komora Brno

    PaeDr. Marek Kňažík

    Střední zahradnická škola Rajhrad, příspěvková organizace

    Ing. Olga Hölzlová

    Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, příspěvková organizace

     

    Vymezení oblasti intervence:

    Odborné vzdělávání směřuje k získání znalostí, dovedností a kompetencí, které odpovídají určité kvalifikaci a je možné je přímo uplatnit na trhu práce při výkonu povolání na určité pracovní pozici.  Stěžejní význam spolupráce škol se zaměstnavateli spočívá především v tom, že umožňuje lépe reflektovat odborné dovednosti vzhledem k aktuálním potřebám trhu práce, novým trendům a celkově poměrně dynamickému vývoji v některých odvětvích. Posláním odborného školství je vytvořit důstojné podmínky, kde se současní a budoucí odborníci potkávají, ať už na půdě školy nebo přímo u zaměstnavatele, přičemž spolupráce škol a zaměstnavatelů při výchově nové generace se jeví jako nevyhnutelná.

    Současný legislativní rámec v ČR klade veškerou odpovědnost za kvalitu odborného vzdělávání na školu, veškerá spolupráce mezi školami a zaměstnavateli se tím pádem odehrává na dobrovolné bázi, a to i přesto, že role zaměstnavatelů je nezastupitelná., a to nejen při rozvíjení sociálních dovedností žáků, ale též v souvislosti s trendy 4.0 v oblasti digitalizace, robotizace průmyslu i práce, které udávají právě zaměstnavatelé. Významnou roli hraje schopnost škol a zaměstnavatelů nalézt společný jazyk při definování obsahu vzdělávání.

     

    Je oblast zahrnuta v projektech Implementace KAP? Není

     

    Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.