KAP
Základní informace o tematické skupině
Metodik tematické skupiny Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů:
RNDr. Hana Slobodníková, slobodnikova.hana@kr-jihomoravsky.cz, 606670522
Členové tematické skupiny:
Jméno |
Instituce |
Ing. Andrzej Bartoś |
Střední škola polytechnická Brno, Jílová, příspěvková organizace |
Mgr. Roman Cibulka, MBA |
Střední škola gastronomie, hotelnictví a lesnictví Bzenec, příspěvková organizace |
Ing. Jaroslav Glier |
Střední průmyslová škola Edvarda Beneše a Obchodní akademie Břeclav, příspěvková organizace |
Ing. Ivan Halavín |
Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace |
Ing. Milan Chylík |
Integrovaná střední škola automobilní Brno, příspěvková organizace |
Mgr. Alena Kobidová |
Obchodní akademie a střední odborné učiliště Veselí nad Moravou, příspěvková organizace |
Ing. Vilém Koutník, CSc. |
Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská, příspěvková organizace |
akad. mal. Pavel Luffer |
Střední škola umění a designu a Vyšší odborná škola Brno, příspěvková organizace |
Mgr. Lucie Pláňková |
SOŠ a SOU SČMSD, Znojmo, s.r.o |
Ing. Zdeněk Pavlík |
Střední škola technická a ekonomická Brno,Olomoucká, příspěvková organizace |
Ing. Jarmila Šustrová |
Střední škola grafická Brno, příspěvková organizace |
Ing. Mgr. Pavel Vlach |
Vyšší odborná škola ekonomická a zdravotnická a Střední škola Boskovice, příspěvková organizace |
Ing. Leona Sedláčková |
Regionální hospodářská komora Brno |
PaeDr. Marek Kňažík |
Střední zahradnická škola Rajhrad, příspěvková organizace |
Ing. Olga Hölzlová |
Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, příspěvková organizace |
Vymezení oblasti intervence:
Odborné vzdělávání směřuje k získání znalostí, dovedností a kompetencí, které odpovídají určité kvalifikaci a je možné je přímo uplatnit na trhu práce při výkonu povolání na určité pracovní pozici. Stěžejní význam spolupráce škol se zaměstnavateli spočívá především v tom, že umožňuje lépe reflektovat odborné dovednosti vzhledem k aktuálním potřebám trhu práce, novým trendům a celkově poměrně dynamickému vývoji v některých odvětvích. Posláním odborného školství je vytvořit důstojné podmínky, kde se současní a budoucí odborníci potkávají, ať už na půdě školy nebo přímo u zaměstnavatele, přičemž spolupráce škol a zaměstnavatelů při výchově nové generace se jeví jako nevyhnutelná.
Současný legislativní rámec v ČR klade veškerou odpovědnost za kvalitu odborného vzdělávání na školu, veškerá spolupráce mezi školami a zaměstnavateli se tím pádem odehrává na dobrovolné bázi, a to i přesto, že role zaměstnavatelů je nezastupitelná., a to nejen při rozvíjení sociálních dovedností žáků, ale též v souvislosti s trendy 4.0 v oblasti digitalizace, robotizace průmyslu i práce, které udávají právě zaměstnavatelé. Významnou roli hraje schopnost škol a zaměstnavatelů nalézt společný jazyk při definování obsahu vzdělávání.
Je oblast zahrnuta v projektech Implementace KAP? Není