Aktuality

Přechod na nový web Ředitelé středních škol sdí... Spolek vypravěčů učí školák... Analytik EduIN: Jihomoravsk... Maturitu, nebo výuční list?... Jihomoravští žáci volili v ... Náměstek Nantl vyzval jihom... Počty žáků na jihomoravskýc... Počty žáků na jihomoravskýc... Tři Liberce žáků prošly vlo... Nejlepší tři studentské hry... Zástupci škol Kyjovska našl... Třicet jihomoravských stude... Žáci a rodiče si střední šk... Školní inspekce upozorňuje ... Jak vzdělávat herní vývojáře Komise SEDEC se v Brně zabý... Jak vychovávat podnikavé ab... Krajská soutěž v orbě První okresní partnerství p... Analýza potřeb území po zap... Aplikace Start iD pomůže ji... 2. konference center metodi... Podnikavá konference: Jak n... Analýza potřeb území je veř... Odstartovala další etapa kr... Letní akce pro studenty Workshop odborných garantů ... 1. konference center metodi... Pozvánka na workshop pořáda... Distanční vzdělávání - druh... SELFIE: využívání digitální... Závěrečná konference projek... Online vzdělávání v nouzové... Školská inkluzivní koncepce... Odstávka webu 06.03.2020 20... Dokumenty pro tvorbu implem... Školská inkluzivní koncepce... Pozvánka na seminář MMM ane... Připomínkové řízení ke Škol... Dokument KAP 2 - finální verze Informace Domu zahraniční s... Pozvánka na konferenci proj... Dokument KAP 2 po vypořádán... Veřejné připomínkové řízení... Analýza potřeb území KAP II Workshopy s řediteli a zást... Evaluace KAP Šablony pro SŠ a VOŠ II Top aktualita 1

Spolek vypravěčů učí školáky naslouchat příběhům a umění vyprávění

17. 3. 2023

Lektoři živého vyprávění a vypravěči ze sdružení Storytelling CZ již deset let ve spolupráci s pedagogy připravují představení na míru třídám, osnovám, žákům i učitelům. Nabídku hodiny storytellingu (tedy vyprávění příběhu) nabízejí i jihomoravským školám.

 

„Příběhy učí děti naslouchat, propojují a ucelují kontext a otevírají bránu k vlastní představivosti,“ říká Dominika Šindelková ze spolku Story Telling. Vyprávění je podle ní pro školní kolektivy alternativou k návštěvě divadla nebo jiné volnočasové aktivity.

„Vyprávíme vzdělávací příběhy a učíme vyprávět děti i pedagogy. Anotace k našim programům najdou zájemci na našem webu. Workshopy pro pedagogy děláme na míru, umíme přizpůsobit délku i obsah konkrétním požadavkům,“ vysvětluje Šindelková.

Vyprávěcí programy jsou určeny pro různé věkové skupiny, a to od kolektivů mateřských škol až po středoškoláky. Spolek nabízí buď tzv. vypravěčské inscenace v délce jedné vyučovací hodiny, kde žáci vyprávění poslouchají, nebo vypravěčské dílny (120–240 minut), v nichž se žáci sami učí vypravěčskému umění.

A proč právě živé vyprávění? „Příběhy vzdělávají. Při procesu zapamatování probíhá selekce, protože člověk vnímá obrovské množství podnětů a zapamatovat si všechno není schopný. Musí si ze všech podnětů vybírat a tak si pamatuje to, co je pro něj nějakým způsobem zajímavé, potřebné či významné. Ostatní informace zapomíná, nebo si je ani nevštípí,“ upozorňuje Šindelková.

Příběhy v nás vzbuzují emoce, empatii, vytvářejí kontext, a tak se pro nás stávají mnohem lépe zapamatovatelné než suchá fakta. Živé vyprávění navíc napomáhá podporovat sounáležitost a společenství. Spolek Story Telling poukazuje na to, že vyprávění příběhů se jako metoda využívá ve vzdělávání po celém světě.

Více informací najdete na webu www.story-telling.cz.

 

Honza Šmikmátor

Roman Truksa | 20. 03. 2023 09:31
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.