Aktuality

Přechod na nový web Ředitelé středních škol sdí... Spolek vypravěčů učí školák... Analytik EduIN: Jihomoravsk... Maturitu, nebo výuční list?... Jihomoravští žáci volili v ... Náměstek Nantl vyzval jihom... Počty žáků na jihomoravskýc... Počty žáků na jihomoravskýc... Tři Liberce žáků prošly vlo... Nejlepší tři studentské hry... Zástupci škol Kyjovska našl... Třicet jihomoravských stude... Žáci a rodiče si střední šk... Školní inspekce upozorňuje ... Jak vzdělávat herní vývojáře Komise SEDEC se v Brně zabý... Jak vychovávat podnikavé ab... Krajská soutěž v orbě První okresní partnerství p... Analýza potřeb území po zap... Aplikace Start iD pomůže ji... 2. konference center metodi... Podnikavá konference: Jak n... Analýza potřeb území je veř... Odstartovala další etapa kr... Letní akce pro studenty Workshop odborných garantů ... 1. konference center metodi... Pozvánka na workshop pořáda... Distanční vzdělávání - druh... SELFIE: využívání digitální... Závěrečná konference projek... Online vzdělávání v nouzové... Školská inkluzivní koncepce... Odstávka webu 06.03.2020 20... Dokumenty pro tvorbu implem... Školská inkluzivní koncepce... Pozvánka na seminář MMM ane... Připomínkové řízení ke Škol... Dokument KAP 2 - finální verze Informace Domu zahraniční s... Pozvánka na konferenci proj... Dokument KAP 2 po vypořádán... Veřejné připomínkové řízení... Analýza potřeb území KAP II Workshopy s řediteli a zást... Evaluace KAP Šablony pro SŠ a VOŠ II Top aktualita 1

Tři Liberce žáků prošly vloni Národním plánem doučování

4. 1. 2023

Národní pedagogický institut (NPI) zveřejnil výsledky Národního plánu doučování za prvních 8 měsíců roku 2022. Vloni programem prošlo na 300 000 žáků základních a středních škol, což je 20% nárůst oproti roku 2021.

Podle Petry Mackové, metodičky vzdělávacích aktivit z organizace Člověk v tísni, potřebuje doučování po pandemii daleko víc žáků než před ní. Dobrou zprávou podle ní je, že tuto problematiku neřeší pouze neziskové organizace, ale řeší ho systémově právě NPI.

Vedoucí Oddělení rovného přístupu ke vzdělávání z MŠMT Aneta Nekvindová uvádí, že doučování je využívaný nástroj. Oproti roku 2021 narostl počet hodin doučování, přičemž počet zapojených škol zůstal prakticky stejný. Zde se jedná cca o 80 % ZŠ a 65 % SŠ. V loňském roce využil doučování každý 4. žák základní školy a každý 5. žák školy střední. Celkové dotace poskytnuté školám činily 300 milionů Kč, což je dvakrát více než v roce 2021.

Ve sledovaném období do českého vzdělávacího systému vstoupila vlna žáků z Ukrajiny. Do doučovacího programu se zapojilo více než 40 000 z nich. Podle Petry Mackové se při zvládání tohoto nečekaného náporu osvědčily nástroje, které si organizace Člověk v tísni poprvé vyzkoušela během pandemie Covid 19 – tedy především půjčování notebooků pro online výuku, zajišťování připojení k internetu atp.

Alice Nekvindová vyzdvihuje jednoduchost při administrování dotací. Školy najdou metodiku a všechny potřebné informace na webu doucovani.edu.cz/.

Národní plán doučování zřejmě neskončí ani po roce 2023. „Ale zde platí, že čím méně práce budeme mít, tím lepší zpráva pro české školství,“ uzavírá Petra Macková.

 

 

 

Honza Šmikmátor

Roman Truksa | 09. 01. 2023 08:58
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.